نوشته شده توسط : طراحی سایت ارزان

قابلیت ردیابی لوله بازکنی و مواد مثبت شناسایی (PMI) [ویرایش] زمانی که برای آلیاژهای لوله و جعلی، آزمایش متالورژی لوله بازکنی برای تعیین ترکیب مواد توسط٪ از هر عنصر شیمیایی است که در لوله کشی انجام و نتایج در یک گزارش تست مواد (MTR) ثبت شده است. این آزمون را می توان مورد استفاده قرار گیرد تا ثابت کند که آلیاژ مطابق با مشخصات مختلف (به عنوان مثال 316 SS). این آزمایش ها توسط بخش QA / QC آسیاب را مهر و می تواند مورد استفاده برای ردیابی مواد به آسیاب کاربران آینده، مانند لوله کشی و تولید کنندگان اتصالات. حفظ قابلیت ردیابی بین مواد آلیاژ و MTR همراه یک مسئله مهم تضمین کیفیت است. QA اغلب نیاز به تعداد گرما به روی لوله می شود نوشته شده است. هشدارها نیز باید در نظر گرفته شود برای جلوگیری از مقدمه ای از مواد تقلبی. به عنوان یک پشتیبان به اچ / برچسب زدن از شناسایی مواد در لوله، شناسایی مواد مثبت (PMI) با استفاده از یک دستگاه دستی انجام می شود. دستگاه اسکن مواد لوله با استفاده از یک موج الکترومغناطیسی ساطع (فلورسانس اشعه ایکس / XRF) و یک پاسخ این است که تجزیه و تحلیل spectrographically دریافت می کند.

لوله بازکنی تخصصی و حرفه ای

اندازه [ویرایش] نوشتار اصلی: اندازه لوله http://www.chabok-service.ir/services.html اسمی اندازه لوله می تواند گیج کننده به دلیل اصطلاحات ممکن است به ابعاد تاریخی مربوط است. برای مثال، یک لوله آهن نیم اینچ هیچ بعد این است که نیم اینچ ندارد. در ابتدا، یک لوله نیم اینچ بود که قطر داخلی 0.5 اینچ (13 میلی متر) و نه اینکه آن را نیز تا به حال دیوارهای ضخیم. همانطور که تکنولوژی بهبود یافته است، دیوارهای نازک تر امکان پذیر شد، اما در خارج از قطر ثابت مانده پس از آن می تواند با لوله های قدیمی تر موجود همسر، افزایش قطر داخلی فراتر نیم اینچ. تاریخ لوله مس مشابه است. در 1930s، لوله های با قطر داخلی آن تعیین شده بود و یک 1/16 اینچی (1.6 میلی متر) ضخامت دیواره. در نتیجه، 1 اینچ (25 میلی متر) لوله مس 1 1/8 اینچ (28.58 میلی متر) در خارج از قطر بود. قطر در خارج از ابعاد مهم برای جفت گیری با اتصالات بود. ضخامت دیوار روی مس مدرن است که معمولا نازک تر از 1/16 اینچ (1.6 میلی متر)، به طوری که قطر داخلی لوله بازکنی تنها "اسمی" به جای یک بعد کنترل است. [9] فن آوری لوله جدیدتر گاهی اوقات یک سیستم اندازه به عنوان خود را به تصویب رسید. لوله پی وی سی با استفاده از لوله اندازه اسمی.

اندازه لوله توسط تعدادی از استانداردهای ملی و بین المللی، از جمله API 5L، ANSI / ASME B36.10M و B36.19M در ایالات متحده، BS 1600 و BS EN 10255 در انگلستان و اروپا مشخص شده است. دو روش معمول برای تعیین لوله خارج قطر (OD) وجود دارد. روش آمریکای شمالی است که به نام NPS ( "لوله و اندازه اسمی") است و در اینچ بر اساس (همچنین اغلب به عنوان NB اشاره ( "کسل کننده است تاج اسمی")). نسخه اروپایی است که به نام DN ( "قطر اسمی" / "قطر اسمی") است و در میلی متر است. تعیین قطر خارج اجازه می دهد تا لوله از همان اندازه به مناسب هم بدون توجه به آنچه ضخامت دیوار.

نکات کلیدی در امر لوله بازکنی

برای لوله های اندازه کمتر از NPS 14 اینچ (DN 350)، هر دو روش به یک ارزش اسمی برای OD است که گرد و همان OD واقعی نیست. به عنوان مثال، NPS 2 اینچ و DN 50 همان لوله، اما OD واقعی 2.375 اینچ یا 60.33 میلیمتر است. تنها راه برای به دست آوردن OD واقعی است به آن نگاه کنید تا در یک جدول مرجع.
برای اندازه لوله از NPS 14 اینچ (DN 350) و بزرگتر از لوله بازکنی اندازه NPS قطر واقعی در اینچ و اندازه DN است به بار NPS برابر است 25 (و نه 25.4) گرد به مضربی مناسب از 50. به عنوان مثال، NPS 14 است OD از 14 اینچ یا 355.60 میلی متر، و معادل DN 350 است.

لوله بازکنی
از آنجا که قطر خارجی است برای اندازه لوله داده ثابت، قطر داخلی بسته به ضخامت دیواره لوله متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، 2 "برنامه 80 لوله است دیواره های ضخیم تر و در نتیجه کوچکتر در داخل قطر از 2" برنامه 40 لوله.

لوله های فولادی شده است برای حدود 150 سال تولید شده است. اندازه لوله است که در استفاده از امروز در پی وی سی و گالوانیزه در اصل سال پیش طراحی شده بودند برای لوله های فولادی. سیستم عدد، مانند SCH 40، 80، 160، مدتها پیش تنظیم شد و به نظر می رسد کمی عجیب و غریب. به عنوان مثال، SCH 20 لوله است حتی نازک تر از SCH 40، اما همان OD. و در حالی که این لوله ها در اندازه های لوله های فولادی قدیمی بر اساس، است لوله دیگر، مانند CPVC برای آب گرم، که با استفاده از اندازه لوله، در داخل و خارج، بر اساس استانداردهای اندازه لوله های قدیمی مس به جای فولاد وجود دارد.

بسیاری از استانداردهای مختلف برای اندازه لوله وجود داشته باشد، و شیوع آنها متفاوت است بسته به صنعت و منطقه جغرافیایی. تعیین سایز لوله به طور کلی شامل دو عدد؛ که نشان می دهد لوله بازکنی در خارج (OD) و یا قطر اسمی، و از سوی دیگر نشان می دهد که ضخامت دیوار. در اوایل قرن بیستم، لوله آمریکایی توسط قطر داخل به اندازه بود. این عمل به بهبود سازگاری با لوله و اتصالات که معمولا باید OD لوله مناسب رها شده بود، اما تا به حال تأثیری ماندگار بر استانداردهای مدرن در سراسر جهان.

در شمال امریکا و انگلستان، لوله کشی فشار معمولا با اندازه اسمی لوله (NPS) و برنامه (SCH) مشخص شده است. اندازه لوله توسط تعدادی از استانداردهای، از جمله API 5L، ANSI / ASME B36.10M (جدول 1) در ایالات متحده، و BS 1600 و BS 1387 در انگلستان ثبت شده است. به طور معمول ضخامت جداره لوله متغیر کنترل شده است، و قطر داخلی (I.D.) مجاز است متفاوت باشد. ضخامت جداره لوله واریانس حدود 12.5 درصد است.

فشار شبکه در لوله بازکنی

در بقیه لوله کشی فشار اروپا با استفاده از همان شناسه لوله بازکنی لوله و ضخامت دیواره به عنوان اندازه لوله اسمی، اما برچسب آنها را با یک اسمی قطر متریک (DN) به جای NPS امپریالیستی. برای NPS بزرگتر از 14، DN به NPS ضرب 25. (نه 25.4) این است که با EN 10255 مستند برابر است (که قبلا DIN 2448 و BS 1387) و ISO 65، و آن را اغلب به نام DIN ISO یا لوله.

ژاپن تا مجموعه خود را از اندازه لوله های استاندارد، اغلب به نام لوله JIS. اندازه لوله آهن (IPS) یک سیستم بزرگتر هنوز هم توسط برخی از تولید کنندگان و نقاشی میراث و تجهیزات مورد استفاده است. تعداد IPS همان تعداد NPS است، اما برنامه به استاندارد دیواری (STD)، فوق العاده قوی (XS)، و دو فوق العاده قوی (XXS) محدود بود. STD یکسان است و به SCH 40 برای NPS 1/8 به NPS 10، فراگیر و نشان می دهد .375 "ضخامت دیوار برای NPS 12 و بزرگتر. XS یکسان است و به SCH 80 برای NPS 1/8 به NPS 8، فراگیر و نشان می دهد. 500 "ضخامت دیوار برای NPS 8 و بزرگتر است. تعاریف مختلف برای XXS وجود داشته باشد، با این حال آن همان است هرگز به عنوان SCH 160. XXS در واقع ضخیم تر از SCH 160 برای NPS 1/8 "6" فراگیر، در حالی که SCH 160 ضخیم تر از XXS برای NPS 8 "و بزرگتر است.

نتیجه گیری

سیستم قدیمی یکی دیگر از چدن نشکن اندازه لوله (DIPS)، که به طور کلی دارای ODS بزرگتر از IPS است. لوله کشی مسی لوله کشی مسکونی لوله بازکنی زیر یک سیستم اندازه کاملا متفاوت در امریکا، که اغلب به نام لوله مس حجم (CTS)؛ سیستم آب خانگی را ببینید. اندازه اسمی آن نه در داخل و نه در خارج از قطر است. لوله های پلاستیکی، مانند پی وی سی و CPVC، برای مصارف لوله کشی همچنین دارای استانداردهای مختلف اندازه.

برنامه های کاربردی کشاورزی استفاده از اندازه های تصویر در تصویر، که مخفف آبیاری لوله های پلاستیکی. تصویر در تصویر می آید در رتبه بندی فشار 22 PSI (150 کیلو پاسکال)،



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت ارزان

رادیاتور از این مقاله در مورد رادیاتور در خودرو، ساختمان، و الکترونیک. برای دیگر کاربردها، رادیاتور (ابهامزدایی) را ببینید. این مقاله نیازمند ویکیسازی. لطفا این مقاله را بهبود با اضافه کردن استناد به منابع معتبر. دارای منبع مواد ممکن است به چالش کشیده و حذف شوند. (مارس 2009) همرفتی آب-هوا خنک کننده رادیاتورمبدل های حرارتی مورد استفاده برای انتقال انرژی حرارتی از یک رسانه را به دیگری به منظور سرمایش و گرمایش هستند. اکثر ساخته را به عمل در خودرو، ساختمان، و الکترونیک. همیشه یک منبع حرارتی به محیط زیست خود، اگر چه این ممکن است برای هر دو هدف گرمایش از این محیط، و یا خنک کننده مایع خنک کننده و یا عرضه شده به آن، به عنوان موتور خنک کننده. با وجود نام، ترین انتقال بخش عمده ای از حرارت خود را از طریق جابه جایی به جای تابش حرارتی (به استثنای اصلی برای این قاعده بودن در سفینه های فضایی، و رادیاتور فضاپیما در زیر)، هر چند اصطلاح "پنل های ذخیره" استفاده شده است دقت بیشتر؛ تابش و همرفت زیر را ببینید.

مشخصات و ویژگی های رادیاتور

زیرسوز روم، یک نوع از رادیاتور برای ساخت و ساز گرمایش فضا، در 15 AD توصیف شد. گرمایش رادیاتور توسط فرانتس سان گالی، یک لهستانی متولد تاجر روسی زندگی در سنت پترزبورگ اختراع شد، بین 1855 و 1857. [1] [2] یکی ممکن است انتظار اصطلاح "رادیاتور" به درخواست به دستگاه هایی که انتقال حرارت در http://www.rexradiator.ir/ درجه اول با تابش حرارتی (نگاه کنید به: حرارت مادون قرمز)، در حالی که یک دستگاه که در درجه اول در همرفت طبیعی یا مصنوعی متکی خواهد بود "پنل های ذخیره" نامیده می شود. در عمل، واژه "" اشاره به هر یک از تعدادی از دستگاه های که در آن یک گردش مایع از طریق لوله های در معرض (اغلب با باله یا دیگر وسایل افزایش سطح). اصطلاح "پنل های ذخیره" را به یک کلاس از دستگاه که در آن منبع حرارتی است به طور مستقیم در معرض قرار نگرفته اشاره دارد.

م حرارت مرکزی همرفتی نوشتار اصلی: رادیاتور (گرمایش)معمولا استفاده می شود برای گرم نمودن ساختمانها. در یک سیستم حرارت مرکزی، آب گرم و یا گاهی اوقات بخار در یک دیگ بخار مرکزی تولید شده، و با پمپ های از طریق رادیاتور داخل ساختمان، که در آن این گرما به محیط اطراف منتقل توزیع شده است.

رادیاتور خوب و مشخصات آن

موتور خنک کننده [ویرایش] خلیج موتور خودرو، با رادیاتور در مقابل نوشتار اصلی: (موتور خنک کننده) رادیاتور اتومبیل با یک شبکه دو از لوله های: شبکه های در سمت چپ، شبکه های موازی در سمت راست مبهوتبرای خنک کننده موتورهای احتراق داخلی، به طور عمده در خودرو بلکه در موتور پیستونی هواپیما، لوکوموتیو های راه آهن، موتور سیکلت، ایستگاه های ثابت و مکان های دیگر که در آن چنین موتورهای استفاده می شود استفاده می شود.

رادیاتور

برای خنک کردن موتور، خنک کننده از طریق بلوک موتور، که در آن جذب حرارت از موتور منتقل می شود. خنک کننده و گرم است و سپس به مخزن ورودی از رادیاتور تغذیه (در بالای واقع هم، و یا در امتداد یک طرف)، که از آن در سراسر از طریق لوله های به مخزن دیگر در پایان مقابل از توزیع . به عنوان مایع خنک کننده از طریق لوله های در راه خود را به مخزن مخالف عبور می کند، آن را به انتقال این حرارت در آن به لوله که به نوبه خود، انتقال حرارت نسبت به باله های که بین هر ردیف از لوله نمود. باله سپس حرارت به هوای محیط را آزاد کند. باله استفاده می شود تا حد زیادی سطح تماس لوله را افزایش می دهد به هوا، در نتیجه افزایش بهره وری ارز. خنک کننده سرد می شود تغذیه به موتور، و چرخه تکرار می شود. به طور معمول، رادیاتور کند که دمای مایع خنک کننده تماس به درجه حرارت محیط را کاهش نمی دهد، اما هنوز هم به اندازه کافی سرد به نگه داشتن موتور از بیش از حد.

انتخاب بهترین نوع رادیاتور

این خنک کننده است که معمولا مبتنی بر آب، با علاوه بر این از گلیکول برای جلوگیری از انجماد و مواد افزودنی دیگر برای محدود کردن خوردگی، فرسایش و کاویتاسیون. با این حال، مایع خنک کننده نیز ممکن است یک روغن باشد. اولین موتورهای مورد استفاده قرار thermosiphons به گردش مایع خنک کننده. امروز، با این حال، همه، اما کوچکترین استفاده از موتورهای پمپ.

تا به در 1980s، هسته رادیاتور اغلب مس (برای باله) و برنج (برای لوله ها و هدرها و در کناره های، در حالی که تانک نیز می تواند از برنج و یا پلاستیک، اغلب از پلی آمید ساخته شده است) ساخته شد. شروع در 1970s، استفاده از آلومینیوم افزایش یافته است، در نهایت مصرف بیش از اکثریت قریب به اتفاق برنامه های کاربردی رادیاتور فضایی. انگیزه اصلی برای آلومینیوم وزن و هزینه کاهش می یابد. با این حال، خواص خنک کننده برتر مس برنج بیش از آلومینیوم می سازد آن را برای وسایل نقلیه با کارایی بالا و یا برنامه های کاربردی ثابت ترجیحی. در نصب و راه اندازی طبقه MW خاص، سازه های مس، برنج: هنوز مسلط است (نگاه کنید به: مس در مبدل های حرارتی). CuproBraze یک تکنولوژی مبدلهای حرارتی مس و آلیاژ برای دما و فشار محیط های خشن از جمله کسانی که در آخرین نسل از موتورهای پاک کننده دیزل اجباری توسط مقررات زیست محیطی است. [3] [4] مزایای عملکرد آن بیش از رادیاتور ساخته شده با مواد دیگر شامل عملکرد بهتر حرارتی ، انتقال حرارت، اندازه، قدرت، دوام، تولید گازهای گلخانه ای، مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت تعمیر، و منافع ضد میکروبی است.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | نظرات ()