نوشته شده توسط : طراحی سایت ارزان

پروتکل ssl در طراحی سایت

پروتکل ssl طراحی سایتپروتکل ssl در طراحی سایت

اگر شما از جمله کسانی باشید که در طراحی سایت فعالیت دارند ، حتما تاکنون نام ssl را شنیده اید . در واقع ssl و یا به عبارتی مخفف همان Secure Socket Layer گونه ای پروتکل رمزنگاری شده بوده که برای انتقال داده بین سرور و کلاینت ایجاد می گردد.از خواص این پروتکل این است که به گونه ای تضمین گر امنیت اطلاعات طراحی سایت خواهد بود. در نظر داشته باشید که در صورتی که در طراحی وب سایت خود نیازمند به انتقال اطلاعاتی مهم از جمله مانند حساب کاربری و غیره باشید در این صورت می توانید برای اطمینان از امنیت اطلاعات خود از این پروتکل ssl استفاده نمایید.

تاثیر ssl در بهینه سازی سایت

تاثیر این پروتکل در بهینه سازی سایت امری بدیهی است ، چرا که شما با استفاده از این پروتکل سعی در انتقال اطلاعات کاربرانطراحی سایت خود به صورتی کاملا امن و تضمین شده دارید. گوگل نیز از این حسن عملکرد شما استقبال کرده و با توجه به این کار شما رتبه ی بهتری را برای سایت شما در نظر خواهد گرفت . نقش موثر و مفید پروتکل ssl در بهینه سازی سایت در گوگل از جمله مواردی است که گوگل به وضوح به آن اشاره کرده است.

نشانه های استفاده از پروتکل ssl در طراحی سایت

اگر می خواهید بدانید که کدام وب سایت از این پروتکل برای انتقال داده های خود استفاده می کند ، می توانید از نشانه هایی که در زیر آن ها را برمی شماریم ، استفاده نمایید. این نشانه ها عبارتند از:

شکل آدرس به صورت https

یکی از بارزترین مشخصه ها در سایت هایی که دارای پروتکل ssl می باشند ، همان استفاده از https در ابتدای آدرس سایت ها است . در این صورت اگر پس از ورود به طراحی سایت خاصی به ابتدای آدرس دقت کنید به جای http که در سایر سایت ها موجود است ، شما https را مشاهده می نمایید. به طور مثال اگر شما پروتکل ssl را در طراحی سایت خود نصب کنید ، آدرس url طراحی وب سایت خود را به شکل زیر مشاهده خواهید نمود:

https://www.domain.com

در واقع بجای پروتکل http از پروتکل https استفاده می نمایید.

نمایش آیکن قفل بسته شده در مرورگر کنار آدرس

از دیگر مواردی که نشان دهنده ی این موضوع است ، همان آیکن قفل بسته می باشد که در کنار آدرس بار در طراحی سایت هایی که از این پروتکل استفاده می کنند ، مشاهده می گردد.

مدت اعتبار گواهینامه ssl

توجه داشته باشید که تنها استفاده از گواهینامه ی ssl کافی نبوده و می بایست این گواهینامه از اعتبار کافی برخوردار باشد ، متاسفانه در بسیاری از سایت ها مشاهده می شود که این گواهینامه مدت زیادی است که به پایان رسیده است و به وضعیت آن نیز رسیدگی نمی شود. که این از لحاظ بهینه سازی سایت و سئو یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد.
برای اطلاع از وضعیت اعتبار گواهینامه ssl می توانید روی ایکن لایه امن سبز رنگ در مرورگر خود کلیک نموده و سپس گزینه ی Certificate Information یا همان وضعیت اطلاعات گواهینامه را انتخاب کنید. به وسیله ی این گزینه شما قادر خواهید بود که به صفحه ی گواهینامه بروید. در نهایت درآن صفحه می توانید گزینه Not Valid Before” و “Not Valid Afterرا مشاهده کنید.حال اگر زمان نوشته شده در گزینه “Not Valid After” از تاریخ زمان حال حاضر گذشته باشد باشد در این صورت اعتبار گواهینامه برایطراحی سایت شما به پایان رسیده است.

نحوه ی نصب ssl در طراحی سایت

برای نصب ssl بر روی دامنه طراحی سایت خود می بایست در ابتدا نوع گواهینامه ssl که متناسب با نیازهای طراحی وب سایت شما می باشد را انتخاب نموده و پس از آن از شرکت های ارائه دهنده ی گواهینامه ssl به منظور نصب این پروتکل بر روی دامنه مورد نظر خود اقدام کنید.اما به یاد داشته باشید که به هرحال این کار هزینه بر بوده و در صورتی که هدف شما طراحی سایت ارزان است ، برایتان قابل استفاده نخواهد بود.

طراحی وب سایت ارزان || فیس تری





:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: